Mijn favorieten

Verhuur


Ons kantoor helpt u graag bij het vinden van een huurder. Door de grondige kennis van de markt in en rond Haaglanden en ons – in ruim 29 jaar opgebouwde – relevante netwerk, kunnen wij snel inschatten wat de mogelijkheden zijn. U wilt een betrouwbare huurder die verantwoord met uw bezit omgaat en (tenminste) voor de overeengekomen periode blijft huren.
Een realistische inschatting van de verhuurwaarde en een optimale presentatie van het pand zijn hierbij belangrijk. Net als vertrouwen in de makelaar die namens u bemiddelt bij de verhuur ervan. Een vakman die de markt en de regio op zijn duimpje kent. Die ‘zowel professioneel, zakelijk en doortastend als persoonlijk gericht’ is, zoals een van onze klanten schrijft in zijn beoordeling

Werkwijze
Samen bespreken we de voor u juiste verhuurprijs en -vorm (‘kale huur’, gestoffeerd of gemeubileerd), de eventuele randvoorwaarden en het profiel van uw ‘ideale’ huurder. Om woonfraude te voorkomen screenen we potentiële huurders altijd grondig. Als de belangstelling oprecht is en menen dat er een match is, brengen we het contact tot stand en begeleiden we u bij de onderhandelingen tot een optimaal resultaat. De afspraken leggen we vast in een inzichtelijk huurcontract, waarbij helder is welke verantwoordelijkheden huurder en verhuurder hebben en welke nadere afspraken er precies gemaakt zijn. Als u daar prijs op stelt, maken we een inspectierapport, waarin de staat van de woning nauwkeurig wordt omschreven. Ook kunnen we u in contact brengen met het voor uw situatie juiste beheerskantoor.

Presentatie
De optimale presentatie van uw woning op internet en via social media staat in onze aanpak voorop. Door gebruik te maken van ons uitgebreide mediapakket eindigt uw woning hoger in de zoekresultaten van de grootste huizensites. Beeld, zeker ook bewegend, is daarbij steeds belangrijker. Wij werken samen met professionele partijen die weten in welke details kopers geïnteresseerd zijn – en vanuit die optiek fotograferen en filmen. Over de jaren hebben we ervaren dat de volgende mix van middelen de beste resultaten oplevert:
  • Een uitgebreide presentatie van uw woning met de omschrijving in het Nederlands en Engels, inclusief 360° foto’s, video en plattegronden op Funda en eventuele andere relevante huizensites.
  • Presentatie op onze eigen website en mobiele website.
  • Vermeldingen op social media (Facebook, Twitter en LinkedIn).
  • Verhuurbrochure, eventueel voorzien van een link naar de digitale kluis met aanvullende relevante informatie.
  • Presentatie in de etalage van ons kantoor.
  • Een duidelijk en goed geplaatst ‘Te Huur’ bord in de tuin en/of op het raam.
Tijdens het verhuurproces dragen wij onder meer zorg voor de volgende zaken:
  • We bepalen samen met u de vraagprijs en zorgen voor de uitgebreide presentatie zoals hierboven vermeld.
  • We geven advies over het verhuur-gereed maken van uw woning. De eerste indruk is erg belangrijk, dus soms kan het verstandig zijn om kleine mankementen te repareren zoals een lekkende kraan of en klemmende deur. De tuin op orde maken of de meubels anders neerzetten, het zijn allemaal zaken die de verhuur ten goede kunnen komen.
  • De bezichtigingen worden volledig door ons gecoördineerd en begeleid. Door onze uitstekend werkende binnendienst zijn we altijd goed bereikbaar en is een afspraak voor een bezichtiging zó gemaakt. Na de bezichtiging brengen wij verslag uit zodat u weet hoe de reactie was.
  • Zodra wij een bod hebben ontvangen, beginnen de onderhandelingen. Ook hierbij nemen wij u alles uit handen, wij voeren de onderhandelingen op professionele wijze. De controle over dit proces verliest u nooit, want iedere stap wordt met u overlegd en uiteindelijk beslist u voor welke prijs de woning wordt verhuurd. Ondertussen doen wij zo veel mogelijk onderzoek naar de huurder: wie is de werkgever, is het inkomen toereikend ten opzichte van de huurprijs, met hoeveel personen is de huurder van plan de woning te betrekken en nog meer zaken.
  • Als de onderhandelingen succesvol zijn afgerond, bestaat er overeenstemming over de prijs en over andere zaken zoals de ingangsdatum van de huurovereenkomst en overige voorwaarden. Deze afspraken worden door ons vastgelegd in de huurovereenkomst, die we grondig met u doornemen voordat u tekent. Indien er geen aanhuurmakelaar bij de zaak betrokken is, geven wij ook de huurder begeleiding en uitleg bij ondertekening van de overeenkomst.
  • De laatste stap is de inspectie op de ingangsdatum. Wij maken een uitgebreid rapport met foto’s van de staat van uw woning. Indien nodig, kan dit rapport bij het vertrek van de huurder worden gebruikt om de toestand aan het begin en het einde van de huur te vergelijken.
Complete dienstverlening
Naast de verhuur van onroerend goed, is ons kantoor ook gespecialiseerd in de aankoop en verkoop ervan. Bovendien kunnen we u terzijde staan met hypotheken en verzekeringen. Vanwege onze onafhankelijke positie is iedere financier of verzekeraar ons even lief en kunnen we het advies geven dat het beste bij uw persoonlijke omstandigheden past. Ook voor professionele taxaties  kunt u bij ons terecht.

Verhuurde woningen

Klik hier voor de door ons verhuurde woningen!